Všeobecné obchodní podmínky

(dále jen jako „obchodní podmínky“)

dle ust. § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „občanský zákoník“) a příslušných ustanovení zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).

Provozovatelem internetového obchodu je:
Jan Svoboda,
se sídlem Radechovská 1329, 294 21 Bělá pod Bezdězem
IČ 74323946, DIČ CZ7912303168,
kontaktní email: info@kovarna3000.cz,
tel. číslo: 493 573 720,
www: www.rubelo.cz
doručovací adresa: Nepřívěc 3, 50743 Sobotka,

(dále jen jako „prodávající“).

I. Základní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky se vztahují k nákupu výrobků (dále jen jako „zboží“) nebo služeb (dále jen jako „služby“) v internetovém obchodě www.rubelo.cz (dále jen jako „internetový obchod“).
  2. Kupujícím je dle těchto obchodních podmínek:
    1. fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání (dále jen jako „spotřebitel“), nebo 
    2. osoba odlišná od spotřebitele (dále jen jako „podnikatel“). 
  3. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu (dále jen jako „kupní smlouva“).
  4. Ustanovení obchodních podmínek, včetně ustanovení reklamačního řádu, jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek. Kupující uzavřením kupní smlouvy prohlašuje, že je s obchodními podmínkami, jejichž součástí jsou i ustanovení reklamačního řádu, srozuměn a s těmito souhlasí.
  5. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
  6. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě, a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat Prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.
  7. Znění těchto obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit či doplňovat, přičemž pro práva a povinnosti Smluvních stran platí znění obchodních podmínek účinných ke dni uzavření kupní smlouvy. 

II. Informace o zboží a cenách

  1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek. Ceny zboží se mohou lišit po přihlášení k zákaznickému účtu.
  2. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. ust. § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
  3. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží.
  4. V případě sjednání individuálních cen jsou tyto ceny zobrazeny kupujícímu po jeho přihlášení do zákaznického účtu, kde je může aplikovat při nákupu. Více informací o zákaznickém účtu viz níže článek IV. obchodních podmínek.
  5. Vedle možnosti sjednání individuálních cen má možnost kupující využít slevy nabízené prodávajícím. Tyto slevy jsou podmíněné výší objednávky v případě jednorázového nákupu, případně součtem hodnot všech realizovaných objednávek za období jednoho roku. Bližší informace o slevách je možné si vyžádat u prodávajícího.
  6. Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.

III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Kupní smlouvou uzavřenou na základě těchto VOP se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá zboží nebo poskytne službu, které je předmětem kupní smlouvy, a umožní mu nabýt vlastnické právo ke zboží nebo užít službu. Kupující se zavazuje, že zboží převezme nebo užije službu a zaplatí podávajícímu kupní cenu (dále jen „kupní cena“)
  2. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
  3. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
    1. prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě, nebo
    2. vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
  4. Prodávající se zavazuje sdělit spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením kupní smlouvy údaje dle ust. § 1820 odst. 1 občanského zákoníku.
  5. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
  6. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Prodávající se zavazuje, že spotřebitele upozorní na údaje dle. ust. § 1820 odst. 1 písm. a), e), o) a p) občanského zákoníku, a to bezprostředně před tím, než tento spotřebitel učiní objednávku. Objednávku kupující odešle prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku zavazující k platbě“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními podmínkami, jejichž nedílnou součástí je i reklamační řád, seznámil.
  7. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o přijetí objednávky na e-mailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího včetně reklamačního řádu, který je nedílnou součástí těchto obchodních podmínek. Kupní smlouva je uzavřena až po následném potvrzení objednávky prodávajícím. Oznámení o potvrzení objednávky je doručeno na e-mailovou adresu kupujícího.
  8. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
  9. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonním čísle prodávajícího nebo prostřednictvím e-mailu prodávajícího, oboje uvedeno v těchto obchodních podmínkách.
  10. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání, nebo byla-li uvedena cena zjevně mylná, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na e-mailovou adresu prodávajícího.

IV. Zákaznický účet

  1. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
  2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
  3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
  4. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
  5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy nebo těchto obchodních podmínek.
  6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

V. Platební podmínky

  1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
    1. bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího, čú.: 35-9157390247/0100 nebo
    2. dobírkou.
  2. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
  3. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
  4. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
  5. Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
  6. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.
  7. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
  8. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení, jakožto i náklady související s uskladněním nepřevzatého zboží.
  9. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží.
  10. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vyhotoveny.
  11. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na e-mailovou adresu kupujícího.

VI. Odstoupení od smlouvy

  1. Kupující v postavení spotřebitele má v souladu s ust. § 1829 a násl. občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, nejedná-li se o případ uvedený v čl. VI. odst. 3. obchodních podmínek.
  2. Lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy dle čl. VI. odst. 1. obchodních podmínek činí 14 dnů:
    1. ode dne převzetí zboží, nebo
    2. ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí, nebo
    3. ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.
  3. Spotřebitel nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
    1. o dodávce zboží, které bylo vyrobeno či upraveno podle přání spotřebitele nebo jinak přizpůsobeno jeho osobním potřebám,
    2. o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
    3. o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
    4. o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
    5. a v dalších případech uvedených v ust. § 1837 občanského zákoníku.
  4. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy dle čl. VI. odst. 1. obchodních podmínek jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávajícímu. Odstoupením od kupní smlouvy se kupní smlouva ruší od počátku. 
  5. Pro odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím na jeho internetových stránkách. Odstoupení od kupní smlouvy zašle spotřebitel na e-mailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí spotřebiteli přijetí jeho odstoupení. 
  6. Spotřebitel, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Lhůta dle předchozí věty je zachována, odešle-li spotřebitel zboží zpět před jejím uplynutím. Spotřebitel nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
  7. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky, které od něj přijal, včetně nákladů na dodání, a to stejným způsobem, jakým od něj finanční prostředky přijal. Prodávající vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
  8. Jestliže spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
  9. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
  10. Zboží musí vrátit spotřebitel prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku spotřebitele na vrácení kupní ceny.
  11. Spotřebitel může od kupní smlouvy odstoupit rovněž za podmínek uvedených v čl. VI. odst. 12 obchodních podmínek. 
  12. Není-li ujednán jiný čas plnění, prodávající odevzdá věc spotřebiteli bez zbytečného odkladu po uzavření smlouvy, nejpozději však do 30 dnů. Je-li prodávající v prodlení s odevzdáním věci, může spotřebitel od smlouvy odstoupit, nesplní-li prodávající svoji povinnost ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel poskytl.
  13. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s kupujícím (spotřebitelem či podnikatelem) z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo když výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
  14. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

VII. Práva z vadného plnění

  1. Reklamace zakoupeného zboží se řídí reklamačním řádem prodávajícího, který je nedílnou součástí těchto obchodních podmínek.
  2. Reklamační řád prodávajícího obsahuje podmínky pro uplatnění práv z vadného plnění. Podmínky pro uplatnění práv z vadného plnění jsou pro spotřebitele a prodávajícího upraveny odlišně.
  3. Prodávající na zboží neposkytuje záruku.

VIII. Zjednání nápravy

  1. Spotřebitel, jehož právo bylo nekalou obchodní praktikou dotčeno, může vedle nároků plynoucích z občanského zákoníku:
    1. odstoupit od smlouvy ve lhůtě 90 dnů ode dne uzavření smlouvy, nebo
    2. požadovat přiměřené snížení ceny v rozsahu odpovídajícím povaze a závažnosti nekalé obchodní praktiky.
  2. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy podle odstavce 1 písm. a), prokáže-li prodávající, že je to s ohledem na předmět smlouvy, povahu a závažnost nekalé obchodní praktiky nepřiměřené.

IX. Doručování

  1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
  2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.

X. Osobní údaje

  1. Všechny informace, které kupující při spolupráci s prodávajícím uvede, jsou důvěrné a bude s nimi tak zacházeno. Pokud kupující nedá prodávajícímu písemné svolení, údaje o kupujícím nebude prodávající jiným způsobem než za účelem plnění ze smlouvy používat, vyjma e-mailové adresy, na kterou mohou být zasílána obchodní sdělení, neboť tento postup umožňuje zákon, pokud není vysloveně odmítnut. Tato sdělení se mohou týkat pouze obdobného nebo souvisejícího zboží a lze je kdykoliv jednoduchým způsobem (zasláním dopisu, e-mailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení) odhlásit. E-mailová adresa bude za tímto účelem uchovávána po dobu 3 let od uzavření poslední smlouvy mezi smluvními stranami.
  2. Podrobnější informace o ochraně osobních údajů naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů.

XI. Mimosoudní řešení sporů

  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
  2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
  3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

XII. Závěrečná ustanovení

  1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
  2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ust. § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  3. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
  4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
  5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu ust. § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
  7. Znění obchodních podmínek, včetně reklamačního řádu, může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
  8. K zasílání stížností je určena e-mailová adresa prodávajícího uvedená v těchto obchodních podmínkách. Informaci o vyřízení stížnosti zašle prodávající na emailovou adresu kupujícího, prostřednictvím které byla stížnost prodávajícímu zaslána.

Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 07.10. 2024.

Přílohy

  1. Reklamační řád
  2. Formulář pro odstoupení od smlouvy